KOSZYK JEST
PUSTY

Warhammer - Games Workshop

Warhammer - Games Workshop

Warhammer 40,000 (w dosłownym tłumaczeniu Młot Bojowy 40000, lub Wojenny Młot 40000) – strategiczna gra bitewna o rozległym tle fabularnym, zakładająca rozgrywkę dla dwóch, lub więcej graczy przy użyciu miniaturowych modeli pojazdów, żołnierzy i innych obiektów, opracowana przez brytyjskie studio Games Workshop.

Mianem Warhammer 40,000 określane jest też całe fikcyjne uniwersum opisane przez twórców na potrzeby gry. Jest to ponury świat w odległej przyszłości, targany brutalnymi konfliktami. Jednymi z jego głównych bohaterówKosmiczni Marines (ang. Space Marines) – monolityczni, nadludzko sprawni wojownicy, wyznający podobny do średniowiecznego kodeksu rycerskiego etos, strzegący Imperium – ogromnego, galaktycznego państwa ludzkości.

Warhammer 40,000 jest osadzoną w realiach science-fiction, siostrzaną wersją gry Warhammer Fantasy Battle, która z kolei osadzona jest fabularnie w świecie fantasy, pełnym magii,rycerzy i baśniowych stworów. Fabuły obydwu gier łączy m.in. wątek pradawnej, dawno wymarłej cywilizacji Slann, która miała dać początek istnieniu większości późniejszych inteligentnychras.

Warhammer Fantasy Battlegra bitewna wydana przez Games Workshop.

Rozgrywka polega na prowadzeniu armii o określonej wartości punktowej (np.: 2400) na polu bitew rozgrywając wybrane scenariusze gry, używając do tego figurek przedstawiających wojowników piechoty i kawalerii tworzących oddziały, figurek bohaterów, a także machin wojennych, potworów oraz tworów będących pomieszaniem tych kategorii.

Do gry potrzebne są znaczniki ("Template"): o kształcie koła o średnicy 3 cali i 5 cali oraz tzw. łezka, kostki K6 (sześcienne) z których można otrzymywać również wyniki innych rodzajów kostek np.: K3 gdzie 1,2 to 1, 3,4 to 2 i 5,6 to 3, artyleryjskie (Artilery Dice), rozrzutu (Scatter Dice) oraz miarka calowa. Każda armia posiada swoją Księgę Armii (Army Book). Księgi Armii opisują m.in.: historię danej nacji, zasady armii i jej poszczególnych jednostek, opis ekwipunku oraz magii rasy (choć niektóre armie nie mają właściwej dla swojej rasy magii jak np. Krasnoludy czy Imperium (korzysta z 1 z 8 Domen Magii ("Lore of Magic") zawartych w Podręczniku Głównym Zasad ("Rulebook"). Do gry potrzebujemy również rozpiski ("Roster") w której uwzględnimy co dokładnie wchodzi w skład naszej armii, kto jest Generałem ("General"), a kto Sztandarowym Armii ("BSB- Battle Standard Bearer"). jednostki armii dzieli się na Lordów (Lords), Bohaterów (Heroes), Jednostki Podstawowe (Core), Specjalne (Special) i Rzadkie (Rare), mających specyficzne ograniczenia co do ilości określonej grupy w ogóle armii. Np.: Gracze umawiają się na grę na 2400pkt, według zasad grupa jednostek "core" MUSI stanowić przynajmniej 25% ogółu armii, w tym wypadku 600pkt. Gracz Krasnoludów w swojej Księdze Armii może znaleźć jednostkę Wojowników, której każdy model wart jest 8pkt, ma również możliwość wykupienia swoim żołnierzom dodatkowy ekwipunek, jak np.: tarcze (1pkt) czy broń dwuręczną (2pkt). Gracz decyduje się na broń dwuręczną, to znaczy że tak wyposażony model Wojownika kosztować będzie 10pkt. Graz musi wystawić minimalnie 60 takich modeli by spełnić wymagania (gracz może wystawiać więcej takich modeli lub próbować innych kombinacji ich wystawień albo wystawić całkiem inny model opisany w Księdze Armii). Analogicznie Lordowie, Bohaterowie i Jednostki Rzadkie mogą liczyć (osobno) maksymalnie do 25% armii. Jednostki specjalne do 50%.


Pusto :(
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl